4 dagen de tijd, en 10 activiteiten die we willen gaan doen in Singapore. Gaan we dat redden? In deze blog ga ik je vertellen over deze stedentrip naar Singapore.

Ik kan je zeggen het is best hectisch maar het is het allemaal waard. Van hier naar daar om zoveel mogelijk te kunnen zien in Singapore. En Singapore is groot. Heb je de tijd om langer dan 4 dagen in Singapore te verblijven, dan raad ik je dat zeker aan. Ik ga je vertellen over de 10 leukste activiteiten die ik heb gedaan in Singapore in 4 dagen tijd.

Hotel in Singapore

Op het vliegveld aangekomen in Singapore, namen wij de metro naar ons hotel. Wij kwamen al vroeg in de ochtend aan, zodat wij de hele dag van Singapore konden gaan genieten. Ik ben samen met de familie van mijn verloofde, met een groep van ongeveer 10 mensen.

De metro is het beste vervoer middel in Singapore, het is makkelijk en goedkoop. Je kan een dag kaart halen in een kaartjes machine, of een retour kaartje, enkeltje, een kaartje voor de hele week, wat jij maar wilt. De routes staan ook heel makkelijk aangegeven op elk station, hoe je ergens moet komen. Ook loopt er genoeg vriendelijk personeel rond om jouw te helpen.

Wat mij opviel op het vliegveld en in de metro stations is dat alles zo netjes en schoon is. Vergeleken met andere plaatsen waar ik ben geweest is dit wel echt de schoonste metro station die ik ooit heb gezien. Ook de metro van binnen zelf, is echt super mooi en schoon.

uitzicht van ons hotel Bencoolen

wij hadden een hotel geboekt in het Ibis Bencoolen hotel. Een simpel maar mooi hotel. Het hotel had zelf geen restaurant. Maar ietsje verderop was er een restaurantje wat wel bij het hotel hoorde waar je kon ontbijten. Dat moest je wel apart bij betalen trouwens. Dus eenmaal aangekomen bij het hotel namen we een douche en ruste we een klein beetje uit. Daarna gingen we meteen weer op pad met de metro richting onze eerste activiteit. Here we go! Laat het avontuur maar beginnen.

Wil je meer weten over de hotels en prijzen in Singapore, klik hier om de opties te bekijken.

Merlion

We namen de metro richting Merlion park (vanaf de metro nog wel ongeveer 15 minuten lopen) om daar het bekende standbeeld van de leeuw te bekijken. En natuurlijk ook heel veel foto’s te maken. Het standbeeld heeft de romp van een vis en een kop van de leeuw. Je hebt daar ook een super mooi uitzicht trouwens op de gebouwen, in de avond nog mooier dan overdag. Wij waren er overdag en jammer genoeg was het bewolkt zoals je wel kan zien hieronder op de foto.

Merlion in Singapore

Clarke Quay

Vervolgens gingen we met de metro richting Clarke Quay. Je hebt daar een groot winkelcentrum en je kunt er uitgaan in de avond. Ze hebben allerlei verschillende restaurantjes en barretjes waar je lekker kan eten en drinken. Maar er zijn zoveel meer leuke dingen te doen en te zien op Clarke Quay.

Ik vind vooral het nacht leven leuk om te zien. Wij zijn er in de avond geweest en ook overdag. Overdag was het vrij rustig en toen we in de avond terug kwamen was het bomvol met mensen. Je hebt daar ook een mooi uitzicht over de Singapore rivier, wat trouwens ook heel leuk is om een bootje te huren daar. In ieder geval als je naar Singapore gaat, mag je Clarke Quay niet overslaan.

Clarke quay overdag

Deze eerste dag was heel erg vermoeiend omdat we al heel vroeg in de ochtend vanuit Jakarta naar Singapore zijn vertrokken en bijna niet hebben geslapen. Dus nadat we wat hebben gegeten bij Clarke quay zijn we weer naar ons hotel gegaan en zijn we gaan rusten.

Maar mijn verloofde en ik, wij waren het jongste van het hele stel ( op 3 kids na dan ) en wij hadden natuurlijk zin om het nacht leven te ontdekken en ergens een Gin en Tonic te gaan drinken.

Dus we gingen opzoek naar een leuk cafe,barretje. Dicht bij ons hotel vonden wij CHIJMES. Het is een historisch gebouw wat een klooster is van het heilige kindje Jezus. Het is eigenlijk een groot plein met overal barretjes en restaurantjes waar je kan eten en drinken.

Overal hangen grote schermen waar je sport kanalen op kan zien. Ze spelen live muziek in barretjes en het is echt een leuke gelegenheid om uit te gaan. Wij vonden het zelf wel prijzig, want ja, Singapore is nou eenmaal niet goedkoop. We hebben 3 drankjes gedronken en zijn weer terug naar het hotel gegaan. Volgende ochtend vroeg op om 7 uur, om weer een geweldige dag te beleven.

Geen goede kwaliteit van de foto, maar hey, daar doe ik het ook niet voor. 😉 It’s all about the great memories I have made.

Sentosa Island

En naar deze dag heb ik zo uitgekeken, want vandaag ga ik mij weer kind voelen. Vandaag gaan wij naar Sentosa eiland. En daar heb je zoveel verschillende activiteiten om te doen. Museums, pretparken, water parken, stranden, noem het maar op. Wat kun je allemaal doen op Sentosa eiland in Singapore?

• Trick eye museum
  • Nature discovery
  • Golfclub
  • S.E.A Aquarium

Moet ik nog even verder gaan? Er is nog zoveel meer. This is the place to be, als je naar Singapore gaat. Je hebt echt zoveel om te doen. Ik zou hier alleen al voor in Singapore willen wonen.

En nu komt het mooiste, wij hebben op 1 dag op Sentosa eiland 2 activiteiten gedaan. Ja ja dat is echt wel te gek hoor, en zo vermoeiend. Hoe ga je in 1 dag Universal studios bekijken en Madame Tussauds?

Ons is het gelukt, heel vermoeiend maar echt een super geweldige dag gehad. Hieronder ga ik je vertellen hoe onze dagen eruit zagen op Sentosa Eiland. En jij zal deze ook echt moeten bezoeken als je ooit in Singapore bent.

Universal Studio’s

Hier kwamen we al aan om half 10 s’morgens. Dit was onze eerste activiteit van de dag, en ik vond het oh zo spannend. Voelde me helemaal weer kind en kon alleen maar dansen en zingen. Eenmaal in het park, kwam ik al meteen in de mood om in een atraktie te gaan. De eerste die we zagen was Madagascar, en omdat we een kleine meid van 3 bij ons hadden was dit perfect om mee te beginnen.

Universal studios in Singapore

We zijn daarna nog in een aantal andere atrakties gegaan, zoals Shrek, Jurassic park, en in Transformers. Ik had graag nog in een achtbaan gewild (niemand durfde met mij mee) maar om 2 uur in de middag was het alweer tijd om een ander park te gaan bezoeken. Hup naar het volgende avontuur.

Universal studios heeft ook goeie spots om foto’s te maken 🙂

Madam Tussaud

Maar eerst natuurlijk een hapje eten. Op Sentosa Eiland hebben ze een grote food court en daar kun je heerlijk en voor een best wel redelijke prijs eten. Malaysian street food noemen ze het. Een goede plek om aziatisch te eten. Natuurlijk zijn er veel meer mogelijkheden, zo hebben ze bijvoorbeeld ook een Hard Rock Cafe. Maar als je met mensen uit Indonesië op stap bent, dan eet je natuurlijk rijst.

In Madame Tussaud in Singapore krijg je eerst een klein stukje rondleiding over de geschiedenis van Singapore, over de mensen en hoe alles is ontstaan. Dat is zeker leuk en interessant om te zien. Helaas mochten we hier geen foto’s van maken. Dus voor jou zeker nog een leuke reden om richting Singapore op vakantie te gaan, en Madame Tussaud te bezoeken op Sentosa Eiland ;).

Na dit stukje geschiedenis kwamen we uit bij alle celebrity wasbeelden. En iedereen weet natuurlijk hoe dat gaat. Bekijk hieronder de foto’s.

Ronaldo makes us feel silly
Armin Van Buren makes me wanne dance
Lewis Hamilton makes him want to race

Na deze dag waren we echt super moe. Zoveel gelopen, gezien en gedaan. Maar we zouden niet onszelf zijn als we in de avond niet erop uit zouden gaan.

Dus deze tweede vermoeiende dag in Singapore gaan we gewoon lekker shots drinken. Hiervoor gingen we weer richting Clarke quay. Wel met de metro erna toe en met de taxi weer terug. Want laat in de nacht rijden er geen metro’s. En ik denk dat wij ook te dronken waren om nog terug te lopen naar de metro. De bar waar je heen moet om shots te drinken is Chupitos. Ze hebben heel veel verschillende shots, met de gekste en leukste combinaties. Have fun 😉

Dag 2, Sentosa Island

Ja, we zijn nog niet klaar met Sentosa. Tweede dag, weer om 7 uur eruit en gewoon weer richting Sentosa eiland om nog meer museums te bezoeken. Dit keer gingen we eerst naar S.E.A Aquarium. Ik was minder exited vandaag.

Niet perse om het museum wat we gingen bezoeken maar ook omdat ik vooral moe en beetje een hangover had. Dit museum is erg leuk om een keer te zien, en ook vertellen ze veel over het plastic in het water en wat zij er tegen doen. Toch vind ik het dubbel. Ik hou er namelijk zelf niet van dat deze beesten opgesloten zitten en wij maar foto’s van ze maken. Ik vind dat deze dieren gewoon buiten in de natuur moeten leven. Ze zijn niet ons bezit. Maar toch was ik hier…

Plastic pollution
Koraal en vis

Trick Eye Museum

Het woord zegt het al. Dit museum is tricking your eye. Dus niets is wat het lijkt. Een wereld vol mysterie en illusie. Hier kun jij je goed vermaken met het hele gezin. En vooral veel foto’s maken. Het is echt te grappig en dit wil je niet missen. Bekijk hieronder een aantal foto’s van het Trick Eye Museum.

Even spieken hoor!
Wij zijn 2 panda beertjes
Zou jij geen mermaid willen zijn?

Orchard Road

Wie van shoppen houd moet in Orchard Road zijn. Hier heb je alle bekende “dure” merken. Het is een paradijs voor shoppers en ook echt een toeristen atraktie. De straat is 2,5 kilometer lang in het midden gelegen van Singapore. Je hebt er ook museums, parkjes, cinemas, restaurantjes en barretjes.

De straten zijn mooi schoon, en je mag buiten niet overal roken. Ze hebben bepaalde vakken waar je in moet staan als je rookt, anders kun je zeker een boete krijgen. En even je papiertjes op de grond gooien of andere rotzooi, moet je ook echt niet proberen. Ze zijn super streng. Gelukkig staat er op elke meter wel een prullenbak. Dus goede zaak dit.

Orchard Road, bekendste straat in Singapore

Tanjong Beach Club

Ik was eigenlijk wel snel klaar met Orchard Road. Ik hou er eerlijk gezegd niet zo van. Shoppen en de straat bekijken. Leuk om gezien te hebben hoor, maar ik hoef er echt niet de hele dag rond te lopen. Ik ga liever naar het strand. En dat deden we dus ook.

Ik en mijn verloofde (Erwin, verloofde de hele tijd klinkt zo irritant) dan. De rest van de familie is niet zo van het strand en zij gingen wat anders doen. Dus Erwin en ik gingen met z,n tweetjes terug richting Sentosa eiland.

Via daar pak je de metro richting het strand. Dan ga je met een klein treintje (weetje wel zo’n kinder treintje) naar het strand. Het treintje stopt bij verschillende strandjes en wij gingen naar Tanjong Beach.

Erwin en ik hebben allebei op een cruise ship gewerkt, en wij zouden op Tanjong Beach een vriendin van het schip ontmoeten die ook toevallig in Singapore was.

Yeah, altijd leuk om mensen van het schip te ontmoeten in andere landen. Benieuwd naar het leven op een cruise ship? Lees dan mijn blog over werken op een cruise ship. Tanjong beach club is ook erg populair onder de jongeren en staat bekend om dat het een party spot is. TIME TO PARTY!

Cocktails drinken in Tanjong Beach club
Lekker zwemmen

Na een aantal cocktails en een duik in het water zijn wij nog wat wezen eten ergens in een foodcourt, en toen weer richting het hotel. Dit keer hebben we besloten om lekker in het hotel te blijven en beetje extra uit te rusten. Volgende dag helaas alweer terug naar huis.

Vierde dag in Singapore

Omdat het vliegveld in Singapore ook echt super mooi is, en daar ook veel te doen is, hebben we besloten om al vroeg naar het vliegveld te vetrekken met onze koffers. Na dat wij hebben incheckt en onze koffers kwijt waren gingen we het vliegveld ontdekken.

Ook hier heb je weer onwijs veel winkels en leuke eet tentjes. Maar wat vooral heel mooi is ( vind ik ) zijn de watervallen op het vliegveld. Jaa, het grootste indoor waterval kun je vinden op het vliegveld van Singapore op Jewel Changi Airport.

Daar kun jij je al een hele dag vermaken. Dit is een waterval van 40 meter en een tuin van 5 hoog. Het grootste indoor waterval ter wereld! Deze tuin is echt zo onwijs mooi. Als je op dit vliegveld een vertraging krijgt, dan verveel jij niet. Laat ik het zo zeggen, je hoopt op een vertraging 😉

Indoor waterval in een tuin. Dit is de top van het waterval en gaat nog 40 meter omlaag.

Lieve mensen, ik wil jullie niet dood gooien met allemaal foto’s, want ik heb er nog zoveel meer. Singapore is gewoon echt geweldig. En ik kan je echt aanraden om hier op vakantie te gaan. Ik heb hier mijn activiteiten benoemd maar er zijn nog veel meer bezienswaardigheden die je absoluut moet zien. Zoals:

• Marina Bay
  • Gardens By the Bay
  • River tour
  • Rooftop
  • Infinity pool in Sands Hotel
  • Singapore flyer
  • China Town
  • Little india

Dus, ga ik nog een keer terug naar Singapore? Absoluut! Dit is mijn bucket lijstje voor de volgende keer als ik in Singapore ben. En jij? Zou jij ooit naar Singapore op vakantie willen gaan? Laat een leuk berichtje achter waarom jij wel of niet zou willen gaan.

waarom staat deze persoon die de foto maakt nou niet op de photo point